Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
YAPTIRDIĞINI ANLARIM (HAYAT BİLGİSİ) 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

YAPTIRDIĞINI ANLARIM (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:3

TEMA:OKUL HEYECANIM

SÜRE:40+40 DAKİKA HAYAT BİLGİSİ

40 DAKİKA MATEMATİK

40 DAKİKA MÜZİK

40+40 DAKİKA TÜRKÇE

40 DAKİKA SERBEST OKUMA

KAZANIM:A.3.23. Tüketici olarak sahip olduğu hakları bilir ve bilinçli tüketici davranışları sergiler.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Kaynakları etkili kullanma(bilinçli tüketici olma)

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:İnsan Hakları ve Vatandaşlık(52):Tüketici olarak haklarını bilir ve kullanır.

KAVRAM: hak

DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLER:

TÜRKÇE:

TEMA:ÜRETİM,TÜKETİM VE VERİMLİLİK

KONU:EKİN'İN HEYECANI

5.Tür Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma

1.Serbest okuma yapar.

GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU

Görsel Okuma

2.Grafik ve tablo ile verilenleri yorumlar.

13.Karikatürde verilen mesajı algılar.

14.Bilgi toplamak amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır.

Görsel Sunu

1.Sunuma hazırlık yapar

2.Sunum yöntemini belirler

5.Duygu,düşünce ve izlenimlerini drama,tiyatro,müzikli oyun,kukla vb. yollarla sunar.

6.Sunularında gerçek nesne ve modelleri kullanır.

7.Sunularında içeriğe uygun görseller seçer ve kullanır.

MATEMATİK:

ÖĞRENME ALANI:VERİ

Alt Öğrenme Alanı:Şekil Grafiği,Tablo

KAZANIMLAR:

1.Bir problemle ilgili veri toplar

2.Şekil grafiğini oluşturur.

3.Şekil grafiğini yorumlar.

MÜZİK:

ÖĞRENME ALANI:B.Müziksel Algı ve Bilgilendirme

B.4.KAZANIM:Müzikleri uygun hız ve gürlükte seslendirir.

 YÖNTEM VE TEKNİKLER:Soru-cevap,beyin fırtınası,örnek olay,gösteri,grup çalışması,sorun çözme,tartışma,canlandırma

ARAÇ-GEREÇLER:Alış-veriş içerikli broşürler,renkli kartonlar,makas,yapıştırıcı,konu ile ilgili hikaye kitapları,çizgi romanlar,yiyecek ve içecek malzemeleri,ambalajları,renkli kalemler,ders kitapları,

kucuk_DSCF0123.JPG

kucuk_DSCF0124.JPGkucuk_DSCF0125.JPG

MERAK UYANDIRMA:Marketlere veya alışveriş merkezlerine ait broşürleri çıkarıp incelemeleri istendi.(Öğrencilerden bir gün önceden çeşitli marketlere,alışveriş merkezlerine ait broşürler getirmeleri istenmişti.)

İLGİYİ ODAKLAMA:Broşürlerle ilgili ne düşündükleri soruldu.(Fiyatlardan,farklı fiyatlardan,kampanyalardan konuşuldu.)

Alışveriş yapan insanlara ne isim verebiliriz? sorusu üzerine beyin fırtınası yapılıp TÜKETİCİ cevabı alındı.

ÖĞRENME DENEYİMİ:

*Tüketici kime denir?

*Bilinçli Tüketici kime denir?

*Tüketici hakları nelerdir?

Konu başlıkları gruplara dağıtıldı.Okulun bütün imkanlarını kullanarak bu konularda araştırma yapıp sonuçlarını rapor haline getirmeleri ve istendi.Bu çalışmanın sunum amaçlı yapılacağı belirtildi.

kucuk_DSCF0128.JPGkucuk_DSCF0130.JPGkucuk_DSCF0131.JPG

Araştırma sonuçlarını kendi aralarında tartıştılar.

kucuk_DSCF0133.JPG

Sunum yöntemlerini belirlediler,planlamalarını yaptılar.

Sunumlar yaptırıldı.

kucuk_DSCF0135.JPGkucuk_DSCF0136.JPGkucuk_DSCF0138.JPGkucuk_DSCF0139.JPGkucuk_DSCF0140.JPG

Sunumlar sonunda edindikleri bilgileri çantalarındaki ürünler üzerinde incelediler.

kucuk_DSCF0141.JPGkucuk_DSCF0143.JPG

Ders kitabındaki metin okundu.Oradaki örnek olayda yaşanan soruna(Bir giyim mağazasından bana tişört aldık.Tişörtü severek giydim.Bir süre sonra annem tişörtü yıkadı.Tişörtü yıkadıktan sonra renginin çok solduğunu farketti.İlk yıkamada böyle olmaması gerekiyordu.) TÜKETİCİ HAKLARI ışığında çözüm ürettiler.

kucuk_DSCF0145.JPG

Türkçe kitabındaki metinle ilgili grafiği inceleyip,yorumladık.

Evlerinin haftalık alışverişlerinde alınan beş ürünü tablo ve grafikle gösterdiler.

kucuk_DSCF0175.JPGkucuk_DSCF0176.JPGkucuk_DSCF0177.JPG

Türkçe kitabındaki karikatürde verilen mesajı algılama çalışması yapıldı.

kucuk_DSCF0172.JPGkucuk_DSCF0173.JPG

 

SERBEST OKUMA SAATİ:Bilinçli Tüketicilikle ilgili hikayelerin olduğu kitaplar,dergiler dağıtıldı.Bireysel ve küçük gruplarla okumalar yaptırıldı.

kucuk_DSCF0146.JPGkucuk_DSCF0147.JPGkucuk_DSCF0148.JPGkucuk_DSCF0149.JPG

Konuyla ilgili posterler hazırlandı.

kucuk_DSCF0150.JPGkucuk_DSCF0152.JPG

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Poster sunumları yaptırıldı.

kucuk_DSCF0153.JPGkucuk_DSCF0166.JPGkucuk_DSCF0167.JPGkucuk_DSCF0168.JPGkucuk_DSCF0174.JPG

Öğrenciler yakındaki bir markete götürülerek öğrendikleri ışığında alışveriş yapmaları sağlandı.

kucuk_DSCF0154.JPGkucuk_DSCF0156.JPGkucuk_DSCF0158.JPGkucuk_DSCF0159.JPG

Aldığımız ürünleri değerlendirdikGülümse

 

kucuk_DSCF0160.JPGkucuk_DSCF0161.JPGkucuk_DSCF0163.JPGkucuk_DSCF0165.JPG

Müzik dersinde öğrendikleri ışığında yazdıkların şiiri müziklendirip;

UYGUN HIZ VE GÜRLÜKTE söyleme çalışması yaptık.

kucuk_DSCF0179.JPGkucuk_DSCF0180.JPG

 

DEĞERLENDİRME:Öğrencilere öz değerlendirme formları dağıtıldı.

kucuk_DSCF0169.JPGkucuk_DSCF0171.JPG

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...